9. 7. 2010.

Carrot-zucchini sweet quick bread



U igricama koje pratim je u toku ljetnji raspust i vrijeme za popravne. Za prvi popravni sam odlučila da spremim nešto sa tikvicama, što je bila tema koju nam je postavila profesorica Dajana u okviru junskog zadatka “Ajme koliko nas je”.
Početkom juna sam u folder smjestila par recepata, ali nisam stigla da ih napravim sve do sada. Srećom, nije mi prošlo vrijeme tikvica, te još uvijek na pijaci mogu da nađem divnih primjeraka mekane kore (znak da su svježe ubrane).


Kod mame smo ih uglavnom jeli kuvane (u raznim satarašima ili samo sa krompirom na salatu), pohovane ili grilovane. Sada sam pronašla još jedan način na koji ću ih spremati. Ovaj put u slatkoj varijanti.

Potrebno je:

210 g brašna
70 g integralnog brašna
1¼ kašičica sode bikarbone
1 kašičica praška za pecivo
1 kašičica cimeta
½ kašičice soli
¼ kašičice muskantnog oraščića
200 g šećera
185 ml ulja
3 veća jaja
1 burbon vanilin šećer
250 g rendane šargarepe, ocjeđene
300 g rendanih tikvica, ocjeđene
50 g ugrubo sječenih pečenih lješnika

Uključiti rernu na 180°C. Četvrtastu modlu za hleb (loaf pan) obložiti papirom za pečenje ili nekom drugom Vama uspješnom metodom.
U jednoj posudi pomješati obje vrste brašna, sodu bikarbonu, prašak za pecivo, cimet, so, muskatni oraščić.


U drugoj, većoj posudi jaja, šećer, ulje i vanilin šećer umutiti mikserom dok se fino ne sjedini. Dodati šargarepu i tikvice i umješati drvenom kašikom (varjačom). Sada umješati sadržaj posude sa brašnima i lješnike i sve dobro sjediniti.
Smjesu usuti u modlu i peći oko 60 minuta ili dok čačkalica ne izađe suva. Kad izvadite iz rerne ostavite u modli 10-tak minuta da se prohladi. Izvadite i odlijepite papir za pečenje (nemojte jesti sa papirom :))))). Ostavite da se dobro ohladi i uživajte. Samo da napomenem, onima koji znaju, da mi se čini da konačno imam normalnu rernu :) sudeći prema nekim dosadašnjim eksperimentima u novoj kuhinji :)

Obzirom da je meni ostalo prilično smjese, a imam, po mom mišljenju standardnu modlu, od ostatka sam napravila mafine( po načinu pripreme(suvi/mokri sastojci odvojeno) sam smislila da bi to mogla biti sjajna ideja za iskoristiti preostalu smjesu,a da ne pravim baš dva slatka hleba (ako se ovo hlebom može nazvati)).
Rezultat je divan sočan kolač i mafini. Čak ih je i puž pojeo par komada (naravno nije ni znao koji su sastojci). Sigurno ću opet praviti, a sutra nosim na test kod mame.


U originalnom receptu stoji da Vam je potrebno 260 g šećera i ja sam tako napravila, ali ću sljedeći put svakako smanjiti na 200 g kao što sam u ovoj svojoj verziji i napisala. Mislim da ne bi bilo loše zamjeniti sa smeđim ili probati sa pola-pola. Kad isprobam javiću.
Takođe, preporučuje se glazura.

70 g šećera u prahu
1½ kašika soka od naranče
1¼ kašičica naribane narančine kore

Sve sastojke zajedno smiksati i, ako je potrebno, malo razrijediti glazuru, dodati još koju kašičicu soka. Glazurom preliti ohlađen kolač ili mafine iz dva puta. Prvu polovinu nanijeti, ostaviti par minuta pa ponovo preliti ostatkom.

Ja glazuru nisam stavljala jer mislim da bi mi bilo preslatko, ali sljedeći put, kad budem smanjila šećer, isprobaću sa njom.

Originalni recept

8 коментара:

  1. Moje tikvice na vrtu su tek prije tjedan dana počele tako da sam u stalnoj potrazi za receptima, ovakvo nešto nisam još probala i jako mi se dopada no ne znam kako bi to prošlo kod mojih... svakako bilježim ako mi se nađe vremena (i viška tikvica :))

    ОдговориИзбриши
  2. Zvuči mi odlično ovaj recept. Nakon što sam isprobala čokoladni zucchini bread, prvom prilikom isprobam i ovaj. Baš mi je drago da si se priključila

    ОдговориИзбриши
  3. @ Nina - ako budete imali vremena probajte, ja sam uspjela podvaliti svom probirljivom pužu koji uopšte ne jede tikvice već je mislio da su jabuke u pitanju (pojeo je čak 4, i slovima ČETIRI, mafina. Jako su sočne i ukusne. Tajnu pripreme im nemojte odavati dok ne probaju :).

    @ Dajana - i ja sam naišla na jedan čokoladni, ali obzirom da ste ga isprobali odlučila sam se za ovaj. Ako stignete, probajte, lako i brzo se sprema samo treba čekati da se ispeče, mada su mi se mafini pekli oko 35 minuta. Žao mi je što u regularnom roku nisam stigla da se priključim. Sreća da imamo popravni :))

    ОдговориИзбриши
  4. Zvuci odlicno! I ja sam razmisljala pripremati neke slatke varijante sa tikvicama ali jednostavno nisu dosle na red... Kontala sam, bas kao sto kazes, da cu ih klincima podvaliti kao slastice sa jabukama :)

    ОдговориИзбриши
  5. I evo me ponovo... na mom blogu ceka te nagradica pa svrati da je preuzmes kad uhvatis vremena :) http://casadevainilla.blogspot.com/2010/07/nagrade.html

    ОдговориИзбриши
  6. Puno hvala za nagradu baš sam se obradovala! Jupiiiiiii!

    ОдговориИзбриши
  7. Uh kako ovo dobro zvuči, jako volim ovakve kombinacije. :)

    ОдговориИзбриши
  8. Iako su tikvice znak ljeta, ovo mi skroz ima jesenji šmek. Ali sjajno padne kao snack na plaži ili ujutro uz kafu/čaj kad je potrebno nešto za izgurat' dan.

    ОдговориИзбриши